2018. március 10. 09:25 - ossi.blog.hu

Nem minden csizma, ami nem tetszik

Nem szép dolog általánosítani, mert jellegéből adódóan szinte csak téves lehet. Ráadásul, érvnek is egyszerű, mint a faék (ezért is illetlenség élni vele). Nem beszélve arról, hogy szarul tud esni, amikor egy kalap alá vesznek olyanokkal, akiket én sem tudnék vállalni. Nem mindenki akkora tapló, mint Lázár a bécsi videójával, csak mert magyar, nem? (LINK)

Bécsben elkezdtek cetliket kitűzni a magyar rendszámú autókra Lázár gyalázkodása miatt
Forrás: Bécsben elkezdtek cetliket kitűzni a magyar rendszámú autókra Lázár gyalázkodása miatt (444.hu)
LINK

DE...

Van az úgy, hogy az általánosításban egy olyan plusz üzenet rejtőzik, ami miatt valahogy mégis odaillő lesz. Hiszen, amúgy mi hagytuk, hogy így legyen, nem?

A cetli nem érdekel különösebben, csak az általánosítás, - ezt fontosnak tartom leszögezni. Mert az mégis csak közös sarunk, hogy egymás után kétszer is megválasztották őket (mindazzal együtt, ami ehhez kellett), pedig már az első négy évük óta tudtuk, hogy csak a baj lesz velük, ha egyszer megint hatalomra kerülnek. Az is a mi sarunk, hogy az ország egyik fele nem tudja megmagyarázni a másik felének, hogy miért gáz, amit kormányzás címén művelnek. És az is, hogy sokszor még értelmes emberek sem értik, hogy pontosan miről szól a választási törvényünk.

Demokrácia kapcsán, az egyik, ami nálunk kimaradt, az az, hogy ahhoz, hogy normálisan tudjon működni, az is kell, hogy az egyén ne csak magáért érezzen felelősséget, hanem picit a többiekért is. Erre figyelmeztet az általánosítás.

Egy dán ismerős mesélte, hogy náluk nagy divatja van a köztereken elhelyezett szociális témájú szobroknak. És az emberek szeretik őket, mert elgondolkodtatnak, és témát adnak, amiről aztán lehet beszélni minden szinten. Mint például, Jens Galschiøt szobrai (LINK) hajléktalanokról, éhezőkről, terhes tinédzserről és környezetszennyezésről. Közülük az egyiket ("A legkövérebb túlélése" címűt) a közeli város is megvette, és ők büszkék arra, hogy a turisták ezt látják. Mert ez a szobor nekik azt is szimbolizálja, hogy egy közösség fejlődéséhez elengedhetetlen, hogy tudjanak vitatkozni, és együtt gondolkodni.

survival_of_the_fattestjpg.jpg

Jens Galschiøt: A legkövérebb túlélése, Ringkøbing
Forrás

Erre eszembe jutott, hogy nálunk iszonyú felháborodás lenne abból, hogy ha egy önkormányzat arra adna pénzt, vagy csak engedélyt, hogy az év 365 napján, a járókelők arcába toljon valami kritikát. Sőt. Igazából, már évek óta ott tartunk, hogy baráti, vagy félbaráti társaságban közéletről, társadalomról, politikáról beszélni olyan, mintha valaki kitenné a csizmáját az asztalra. Pláne, ha olyan is van a társaságban, akiről tudott, hogy más véleményen van. (És Danny nem értette, hogy hogyan lehet így élni... Más világ, no.)

Választhattuk volna azt is, hogy megtanulunk vitatkozni, érvelni, tanulni, meghallgatni, és elviselni a frusztrációt, hogy valaki teljesen máshogy gondolkodik ugyanarról, nem feledve, hogy mást gondolni nem személyes sértés. Röviden: választhattuk volna azt is, hogy felnövünk. Ehelyett, mindenkit érintő témákat tabusítottunk, mint a gyerekek, akik inkább elrohannak duzzogva, csak ne kelljen olyat hallaniuk, ami nem tetszik nekik. Nem mondom, az utóbbi tényleg gyorsabb és könnyebb, de mi értelme van azoknak a nagy beszélgetéseknek, amiben minden második hozzászólás az, hogy "jah, szerintem is".. Ha az emberek elkerülik a tőlük eltérően gondolkodókat, akkor a Gresham-törvénynek köszönhetően, mindenki bezárkózik a saját kis visszhangkamrájába (LINK), és ott találjuk magunkat, ahol most vagyunk: közös országban, közös történettel, de különböző, alternatív valóságokban, és nem látjuk, hogy ezt hogyan lehetne élhetővé tenni. Az emberek legfeljebb csak felületesen találkoznak olyannal, aki az ő gondolkodásukat próbára tehetné. (Kiállni egy folyó két partjára, és onnan átüvölteni a saját igazságunkat újra és újra, nem ér: az nem vita.) És úgy érzem, hogy ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a mostani kormány olyan országot építhessen, amilyet, mert ez a rendszer a bezárkózáson tenyészik.

 

Azt gondolom, hogy vitatkozni hasznos, vitakultúrában fejlődni erény, komfortzónából kilépni elengedhetetlen, másokat emlékeztetni, hogy a véleményük nem egy végső igazság, pedig életbevágóan fontos, - már ha valami értelmeset is akarunk kezdeni ezen a 93 000 négyzetkilométeren. Egy értelmes, működő közösséghez elengedhetetlen, hogy a másként gondolkodók között több interakció legyen, mint a kölcsönös anyázás. Igen is, fel kell vállalni a vitákat, valamint azt is, hogy vannak olyanok, akiket a többieknek kell ezekre megtanítaniuk, mert önerőből nem megy nekik. Mert az értelem felelősséggel is jár azokért, akiknek meg nem jutott.

Ha másért nem, akkor azért, hogy emelt fővel mondhassuk az ilyen cetlikre, hogy "ne általánosítsanak már, kérem szépen".

Persze, a legjobb az lenne, hogy ha végre szülnénk valami előremutatót, amit demagóg politikusok sem tudnának elvenni.

 

Címkék: szvsz köz
84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ossiszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr7513727610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.03.11. 15:08:34

én egymás után 2x is a fideszre szavaztam

most fogok harmadszor

sumes67 2018.03.11. 15:30:07

@Halál kamionja mindenkit elgázol: tégy legjobb belátásod szerint. Én az lmp-re, helyin a legesélyesebbre.
taktikaiszavazas.hu

ossi.blog.hu 2018.03.11. 16:11:02

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Meg várhatóan még kb 1-1.5 millióan. Annyi haszna lesz, hogy benne lesztek majd a töri könyvekben, csak nem pozitív példaként. :)

nemecsekerno_007 2018.03.11. 16:18:03

Ez ilyen síránkozás akar volna lenni?

desw 2018.03.11. 16:28:04

@ossi.blog.hu:

"Annyi haszna lesz, hogy benne lesztek majd a töri könyvekben, csak nem pozitív példaként. :)"

:DDDDDDDDDD Vicces a posztod után egy ilyen válasz egy másként gondolkodónak.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 16:33:03

@nemecsekerno_007: Nagyrészt igen. Bár valahol még bízom benne, hogy semmi nincs veszve. Vannak dolgok, amiket bárki megtehet, anélkül, hogy utcára menne, pénzt költene, stb., és mégis picivel jobb lesz. Sok kicsivel meg csak túllendülhetünk egyszer a holtponton. :D

ossi.blog.hu 2018.03.11. 16:39:20

@desw: Nincs benne vicc. A posztban is azt írtam, hogy "az ország egyik fele nem tudja megmagyarázni a másik felének, hogy miért gáz, amit kormányzás címén művelnek".
Szerintem, már rég túljutottunk azon a ponton, amikor még vitatkozhattunk volna arról, hogy amit csinálnak, az nézőpont kérdése, hogy jó vagy nem jó.
És nem is mondott semmit, amivel vitatkozni lehetett volna. Fideszre fog szavazni? Ezen mit lehet megvitatni?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.11. 16:41:36

Jens Galschiøt szobra jó, kiválóan ábrázolja, ahogy a Soros félék élősködnek az emberiségen.

nemecsekerno_007 2018.03.11. 16:44:08

Tárgyi tévedés: 93 000 km2

Hát nem tudom. Nekünk inkább a szocializmusból megmaradt beidegződéseket kéne már kinőni, mert nagyjából ez akadályozza legjobban a gazdaságot.

- Felosztó-kiróvó nyugdíjrendszer. (aki külföldön dolgozik az itthon nem fizet járulékot)
- Az egészségügy amiben az egyéni felelősség nyomokban sem található meg. Az ehhez kiépült hűber jellegű orvostársadalom meg nem igazán szeretne változást.
- Felsőoktatás: a magyar kkv szektor pénzén képzünk szakembert gazdag nyugati országoknak, valamiféle szociális megfontolásból.
- Adóék: 47%: ezt kb. 9 év alatt sikerült levinni 51%-ról, de ez még mindig kevés a szlovák 41%-hoz v. a lengyel 37%-hoz képest.
- Szóval a szolidaritás és az empátia jó lenne, de csak úgy működhet hosszútávon ha nem betonozzuk bele jogszabályokba ill. ha mindenki - értsd: nyugdíjasok, egyetemi hallgatók- lehetőségeihez képest szolidáris és empatikus.
- A nyugdíjasok és a közszféra részéről lenne szükség nagyobb önmegtartóztatásra, mert miattuk 47% még mindig az adóék és 27% az ÁFA.

Szóval szép gondolatok ezek, de nekünk inkább elszámolási problémáink vannak egymással és erről egyelőre nem igazán beszélünk mert tabu.
Helyette megy a sírás, hogy jajj csak Skype-on tudok beszélni az unokámmal...

Visceroid 2018.03.11. 16:54:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hát ha valahol, akkor Bécsben biztos aktív Soros. A kérdés az, hogy Lézerjaninak miért kellett oda menni és hülyét csinálnia magából? Most végigzarándokolja az összes európai nagyvárost és elszörnyülködik a muzulmánok láttán? Esetleg csinálhatna belőle videó-sorozatot, és mutogathatná Viktornak, hogy "látod főnök, lehet hogy a szavazást elbuktam, de milyen jól mutatok a képernyőn".

ossi.blog.hu 2018.03.11. 16:58:46

@nemecsekerno_007: Ezekhez inkább hozzányúlni tabu, mert azt mindenki tudja, hogy rendszerszinten olyan változás nem létezik, ami mindenkinek jót hoz, vagy egyáltalán, önmagában csak jót hoz. Mindennek van árnyoldala is. Megvitatni inkább azért nem sikerül, mert ezek kvantumfizikai magasságok.
De lehetne más szintje.. Mondok egy példát: családi összeröffenés, 10-15 ember. Beszédstílusból azért egész jól be tudod lőni, hogy ki melyik párttal szimpatizál. (A sztereotípia előnyei :) ). Általános témák, mint a gyerek iskolája, doki, önkormányzat, adó. És meglepő módon, nagyon hasonló véleményen vannak az emberek, egészen addig, amíg valaki be nem böffent valamilyen pártszlogent. És a beszélgetésnek vége. Pedig, ezeken a témákon végighaladva, egész szépen fel lehetne fűzni az ország működését, kialakítani egy közmegegyezést, hogy milyenben szeretnénk élni... És kiderülne, hogy ezek a témák nem csak nem kvantumfizikai magaslatok, de tök húsba vágó, napi szintű dolgok.
Azt gondolom, hogy ebbe bele kellett volna tanulnunk, hogy ilyen beszélgetéseket hogyan lehet csinálni, anyázás meg tabusítás nélkül. Meg akinek megy, megtanítani másoknak.

93 000 négyzetméter: oh, bazz, most tűnt fel. Bocs, és kösz! :) Mindenképpen javítom...

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:03:47

@felső határ nincs: Az a gond, hogy valamilyen módon mégis csak egymásra vagyunk szorulva, meg utalva, nem akkora királyság ám amikor 1-2 millió ember ünnepel, 7-nek meg rossz. Ez nem sportesemény, ahol az első helyezett a király, kit érdekelnek a többiek. Egy ország is egy közösség, egy közösség meg akkor működik élhetően, hogy hiába örül az az 1-2 millió, azért a többieknek sem rossz.

felső határ nincs 2018.03.11. 17:04:29

@Visceroid: miért, ki nem szörnyed el a vad buzulmánok láttán egy amúgy szép városban?

felső határ nincs 2018.03.11. 17:06:03

@ossi.blog.hu: A ballibákra senki nincs rászorulva, már soros is a jobbikra épít

A kormánypárt meg aztán főleg nincs rászorulva, hogy a szaroldallal alkudozzon

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:06:35

@felső határ nincs: Ha szeretnél valamit mondani, ki tudnád esetleg fejteni? Lázár videójában nem sok vad ember rohangált.

felső határ nincs 2018.03.11. 17:10:42

@ossi.blog.hu: Magyarországon sem fog sok vadember szaladgálni, mert 9-én újabb ballibageddon lesz

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:20:29

@felső határ nincs: Ah, oké. Azt hittem, hogy vitatkozni próbálsz. De úgy látom, hogy nem akarsz olyat írni, amihez érdemben hozzá lehet szólni.

felső határ nincs 2018.03.11. 17:21:50

@ossi.blog.hu: Nincs sem vita, sem alku a szaroldallal, 3 millió választóval minek?

Visceroid 2018.03.11. 17:22:39

@felső határ nincs: Kit érdekel? Az az ő problémájuk. Nekem meg az a problémám, hogy Mészáros Lölő meg a többi fidesznyik ellopja a pénzemet.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.11. 17:24:47

@Visceroid:

Lázár merte bátran kimondani az igazságot, ez akkora baj lenne?

nemecsekerno_007 2018.03.11. 17:26:18

@ossi.blog.hu: Totálisan egyetértek. Nagyon jó, hogy a családi/rokoni kört említetted.

Egyértemű, hogy először ott kell kezdeni, én próbálkozok is valamilyen szinten, de minél több embernek kéne. Egyébként szerintem már beszélni is tabu ezekről a témákról, ezért se forszírozzuk, de más módja nincs, hogy változás legyen. Pont ez hiányzott a rendszerváltáskor, hogy a közösségek tisztázzák, hogy mit is szeretnénk és csak utána nekifogni a törvényi, gazdasági meg egyéb keretek kialakításának.

De én bízok benne, hogy lezajlik egy generációváltás v. szemléletváltás mert jó lenne ha nem ugyanazokat a szólamokat ismételgetnénk a rendszeváltás után 28 évvel...

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:39:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Lázár annyira bátor volt, hogy ha leveszed a hangot, a mimikáján látszik, hogy ő sem gondolta komolyan.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:42:47

@felső határ nincs: Azért, mert van egy közös biznicünk, amit Magyarországnak hívnak. Olyan ország még nem tudott normálisan működni, ahol egy rész erőből le akarja nyomni a másikat. Vagy mindenkinek van helye, vagy élhetetlen lesz. Az meg nem megy, hogy az adóm kell, de kuss.

desw 2018.03.11. 17:46:38

@ossi.blog.hu:

A poszt 2/3-a arról szól, hogy vitakultura meg ilyesmi, aztán vki beírja, hogy ismét a Fideszre szavaz, és te egyből lehányod. Nem kérdezted, hogy szerinte miért jobb Orbán, egyből lehülyézted.

Nyilván a te véleményed megkérdőjelezhetetlen és helyes, te nem lehetsz hülye, ugye?

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:51:47

@nemecsekerno_007: Örülök, hogy van más is, aki hasonlóan gondolja.
Én is csak annyit tudok ismerősi körben, hogy ha valaki pártokat akar a témába keverni, akkor következetesen visszatérek alap kérdésekhez, amiben nincs jelentősége a pártoknak, csak róla és rólam van szó. Van véleményem pártokról is, de azok jönnek-mennek, csak mi maradunk.
Így sem egyszerű, ez tény. Nagyon elcsúsztunk..

ossi.blog.hu 2018.03.11. 17:53:55

@desw: Erre már válaszoltam. Ha vitatkozni akart volna, akkor olyat írt volna. Azon nincs mit vitatkozni, hogy megint a fideszre fog szavazni. Egészségére.

putris72 2018.03.11. 17:57:49

@ossi.blog.hu: Te most miből gondolod,hogy 7 milliónak rossz??Most pont,hogy mindenki saját élethelyzetében tapasztalja az,hogy jobb!Magyarázd már meg miért is kellene olyan pártocskákat(összefosás) megválasztani akik ahányan lennének a kormányban annyi felé indulnának előre!Csak nem egymás mellett!Gyurcsány meg mondta pár nappal ezelőtt,meg azt is,hogy gyorsan gazdasági összeomlás,és csőd lenne!De azt mondta nem baj,mert akkor ő őrülne,hogy a kormányt elzavarnák!Amúgy ki az a magyar akik olyan emberekre szavaz aki elvennék a határon túliak állampolgárságát,de támogatják azt,hogy az EU-ba beszabaduló migránsok EU-s állampolgárságot kapjanak,vagyis aki Magyarországra kerülne a nemlétező kötelező kvóták miatt magyar állampolgárságot kapna azonnal!!Lázárról,ja ma is volt migráns késelés!Az osztrák újságokban a kommentelök Lázzáral értenek egyutt,és bizony csináltak több újságban is közvélemény kutatás,hogy igaza volt a lázárnak,és nincs ott biztonság!És bizony a 70% szerint nincs biztonság!!

desw 2018.03.11. 17:59:03

@ossi.blog.hu:

"Ezekhez inkább hozzányúlni tabu, mert azt mindenki tudja, hogy rendszerszinten olyan változás nem létezik, ami mindenkinek jót hoz, vagy egyáltalán, önmagában csak jót hoz. Mindennek van árnyoldala is. Megvitatni inkább azért nem sikerül, mert ezek kvantumfizikai magasságok."

Egyszerű választási matek ez: az a politikus nyerhet, akire a többség szavaz, a többség viszont állami csecsről él (nyuggerek, állami seggmeresztők, . . . ), tehát az a politikus nyerhet aki az eltartottak kegyét keresi => kibaszott sok adó => döglött gazdaság . . . .

Mi akarsz te erről beszélgetni?
Meggyőzől egy nyuggert, hogy mondjon le a nyugdíja 30%-áról, hogy a kisunokájának ne kelljen emigrálnia??

Meggyőzől egy kontraszelektált állami félhülyét, hogy rugassa ki magát ugyanezért?

Olyan érdekellentétek vannak a társadalomban (herék vs. adózók), hogy soha a büdös életben nem lesz konszenzus és normális ország.

És a legszomorúbb az, hogy ez nem a politikán, Orbánon és Gyurcsányon múlik, hanem a sok agyhalott álompolgáron!

desw 2018.03.11. 18:01:02

@ossi.blog.hu:

Nem akart vitázni, csak egy kijelentést tett. Te meg egyből lehülyézted => te sem akartál vitázni, csak hülyézni és cimkézni.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:06:56

@desw: Amúgy van, amiben igazad van. Van, amikor zsigerből jön a válasz, pedig ki lehet bírni, hogy az ember ne reagáljon, hátha mégis ki lehet alakítani valami értelmes beszélgetést. Innen nézve, jogos az észrevételed. Bocs. Talán majd legközelebb sikerül összehoznom.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:13:28

@desw: Nem, mert ebben a megközelítésben iszonyú szakadék van a téma, és azok között, akiknek el kéne gondolkodniuk rajta.
A nyugdíj pl. abból a szempontból jó példa, hogy a burkolt nyugdíjcsökkentést (értsd: pl. nem emelkedik az inflációval), nem tudod könnyen letolni az emberek torkán. Ehhez képest, a sztereotíp nagymama (és azért elég sokan csinálják az országban), inkább elél kenyéren és vizen, de igyekszik segíteni a gyerekeit, unokáit. Vagyis, gyakorlatilag lemond a nyugdíja egy részéről a javukra. Tehát most is pont ugyanazt csinálja, csak más felállásban.
Ezt egy politikus nem fogja tudni megmagyarázni Mari néninek, de pl. a fia, szomszédja talán igen.

desw 2018.03.11. 18:21:31

@ossi.blog.hu:

Az adóék ettől még brutál magas, ami a feketézést erősíti. És arra egy fiatal sem alapozhatja a jövőjét, hogy majd a nagymami ad egy kis zsebpénzt.

Meg aztán korántsem biztos, hogy az kapja, aki a járulékot fizeti. (nekem 16-17 éves koromra egy nagyszülőm sem maradt)

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:23:24

A közszféra is jó példa. A 2008-as válság előtt azért nagyon nehéz volt melót találni, persze, hogy mindenki kapaszkodott a biztosba. Jogos elvárás, hogy csak úgy, az utcára ne szórjunk már ki embereket, hogy aztán továbbra is gondoskodni kelljen róluk. Mert akkor máshol generálunk egy még nagyobb problémát. De akkor ki fog munkát adni? Mi van a vállalkozásokkal? Mitől lehetne több, sikeresebb vállalkozás? Ha kirúgod x százalékot, hogyan lesz ugyanaz a meló elvégezve? Biztos minden szabályra szükség van, és úgy? Mennyibe kerülne modernizálni? Ki fogja elvégezni? És így tovább... kismillió egy kérdés..

Nem akarok neveket mondani, de volt egy miniszterelnökünk, aki csökkenteni akarta a közszférákban dolgozók számát, és azt mondta, hogy "nem tarvágással", le kell ülni az értintettekkel, és kidolgozni, hogy ahhoz, hogy ezt meg lehessen tenni, mit, hogyan kell átalakítani. Annyit sikerült elérni, hogy ma már a politika környékére sem megy. Pedig, józan ésszel, csak így lehet, szerintem.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:27:11

@desw: Naja. Egy időben azért kezdett visszaszorulni a feketézés, amikor sokan szembesültek, hogy egyik hónapban X összeg a zsebbe, következő hónapban meg pl. eltörik a lába, és hirtelen az x összeg harmadát kapod. Akkor a környezetemben is sokan elgondolkodtak, és igyekeztek legálisan dolgozni. Volt, aki inkább valamennyivel kevesebbért, mert rájött, hogy hosszútávon mégis jobban járhat.
De elmúlt. Most megint nulla motiváció van arra, hogy ki akard fehéríteni a bevételed. Pláne, ha esetleg még vállalkozó is vagy, és megoldható, hogy benyald magad valakinél.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:33:44

@desw: " És arra egy fiatal sem alapozhatja a jövőjét, hogy majd a nagymami ad egy kis zsebpénzt. "
Jaja, csak azt mondtam vele, hogy a sztereotíp nagyik most is megteszik önként és dalolva. Vagyis, ezt a részét értik. Azt nem könnyű megérteni, hogy ha nem ő osztaná újra a pízt, hanem a rendszer úgy lenne kitalálva, az még jobb lenne neki is.
Csak ezt egy politikus mondja, iszonyú hiszti lenne belőle. Családtag mondja, az teljesen más.

desw 2018.03.11. 18:38:24

@ossi.blog.hu:

A helyzet most kb olyan, mintha a vágóhídon a marhákat kérdeznéd meg a vágásról.
Gyanítom, hogy kevés marha lenne, aki önként vállalná a halált azért, hogy másoknak így jobb körülményeket teremthessen.

"Jogos elvárás, hogy csak úgy, az utcára ne szórjunk már ki embereket, hogy aztán továbbra is gondoskodni kelljen róluk."

Miért kellene gondoskodni?? Ez -- elvileg -- már nem a szocializmus! Gyakorlatilag a nyugati társadalmak kibasott szocik, gondoskodó állambácsi és társai, egyéni felelősségvállalás kb zéró, . . .

desw 2018.03.11. 18:46:38

@ossi.blog.hu:

Hiába beszélne a nagyinak az unoka, ha az összes párt csak többet és többet ígér a választási matek miatt.

Meg aztán gyanítom, hogy az álompolgár unokák többsége se nagyon érti, hogy amit az állam ad, az bizony előbb beszedi ilyen-olyan adóként.

És ugye ott van az irígység is: másnak sok a nyugdíja és kevés adót fizet, az én maminak viszont kevés a nyugdíja és én meg sok adót fizetek.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:47:14

@putris72: Az, hogy egy kisvárosban a vállalkozásod életképes nem az ötleten, munkán és tehetségen múlik, hanem hogy mennyire tudod bebiztosítani magad kapcsolatokon keresztül, ez nagyon-nagyon-nagyon rossz mindenkinek. Előtte sem volt rózsás a helyzet, de ezen a téren iszonyú, sokáig velünk maradó károkat okozott a fidesz. Ezen nincs mit ragozni.

Az, hogy egymással konkurens pártoknak kell kényszer szövetséget alkotni, egy agyrém. Ebben egyetértünk. Én sem hiszem, hogy életképes lesz. De ezt is a fidesznek köszönhetjük. Ha bármelyik más párt lenne hatalmon ebben a felállásban, gondolom, még egyértelműbb lenne, hogy ez a rendszer miért káros nekünk.

A kvótát kicsit kevered. Az elbírálást osztanák szét, nem az elbírált menekülteket. Vagyis, Magyarország joga megmarad, hogy nulla fő menekültnek adjon tartózkodási engedélyt. És a menekült státusz sem életre szól, bármikor visszavonható.

Ha az osztrákok 70%-a egyetért Lázárral, akkor majd aszerint politizálnak meg szavaznak otthon. Ettől még jelen ismereteink szerint Lázár hülyeségeket beszélt, az akciója meg nettó bunkóság volt.
Késelés témában meg kicsit úgy érzem, hogy ez a ló másik oldala. Ha más országból származó késel (és még csak ott sincs, hogy menekült, betelepült, vagy akármi, csak egy kalap alatt), akkor szívinfarktust kell kapni, de ha mellette helyiek is követnek el hasonlót, akkor nem számít, jól van az úgy. Akkor is, ha egyébként pl. az indíttatás is ugyanaz.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 18:53:52

@desw: Azért kell elgondolkodni, mert valahol közügy. Ha sokan kerülnek bajba, akkor jogos elvárás, hogy az állam gondolja végig, hogy ő mit tehet. Nem helyettünk, de a törvényeket még központilag hozzák. Ha a vállalkozások is csak kínlódnak, nem hogy munkaerőt vegyenek fel, akkor az államnak kéne átgondolnia, hogy milyen törvényi környezetet biztosít, és tud-e változtatni.
Például, azt gondolom, hogy a munkanélküli segély járjon legalább fél évig, de inkább tovább. Mert azt tudjuk, hogy ha szorít az idő, és kénytelen vagy szinte bármit elvállalni, az hosszútávon nem csak az egyénnek rossz, hanem a közösségnek is. Ha ez teljesül, akkor a közszférából kirúgottak vagy el tudnak helyezkedni, vagy gondoskodni kell róluk, ami szintén közös zsebből megy.
Persze, magukra is lehet hagyni, de ilyenekből még nem sok jó született, tehát mégis inkább az állami (vagy biztosításon keresztüli) gondoskodást támogatnám.
Hát, ilyenek miatt kéne elgondolkodnia az államnak a további kérdések miatt.

desw 2018.03.11. 19:00:24

@ossi.blog.hu:

"Az, hogy egy kisvárosban a vállalkozásod életképes nem az ötleten, munkán és tehetségen múlik, hanem hogy mennyire tudod bebiztosítani magad kapcsolatokon keresztül, ez nagyon-nagyon-nagyon rossz mindenkinek. Előtte sem volt rózsás a helyzet, de ezen a téren iszonyú, sokáig velünk maradó károkat okozott a fidesz. Ezen nincs mit ragozni."

Naaaaa!!!!

Nekem sosem ment ilyen jól, mint most, és kibaszottul semmi közöm sincs pártokhoz vagy állambácsihoz, pusztán csak egyre jobban beérik a 20+ év tanulás eredménye.

"Az, hogy egymással konkurens pártoknak kell kényszer szövetséget alkotni, egy agyrém. Ebben egyetértünk. Én sem hiszem, hogy életképes lesz. De ezt is a fidesznek köszönhetjük."

WTF??? Végülis igazad van: én azért nem tudom megnyerni a futóversenyt pók hassal és vízfejjel, mert az ellenfél fitt és edzett. => túl jó hozzám képest!

"A kvótát kicsit kevered. Az elbírálást osztanák szét, nem az elbírált menekülteket. Vagyis, Magyarország joga megmarad, hogy nulla fő menekültnek adjon tartózkodási engedélyt. És a menekült státusz sem életre szól, bármikor visszavonható."

"Ha az osztrákok 70%-a egyetért Lázárral, akkor majd aszerint politizálnak meg szavaznak otthon."

Mintha épp a széljobb került volna hatalomra, nem?

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:00:37

@desw: Az adó téma egy agyrém. Azt hittem, hogy rosszul hallok, hogy ennyi évvel a rendszerváltás után elő lehet állni olyannal, hogy apuci leszólt az embereinek, és találtak családonként 12 000 forintot, amit jószívűen oda is adnak. :)
Innen visszajutni oda, hogy a bácsik a tévében csak annyit tudnak, hogy innen lecsípnek, oda hozzácsapnak, de azt a pénzt akkor sem ők szülik..?

Leadfoil 2018.03.11. 19:00:54

Számomra döbbenet, hogy Orbán aktív országromboló magatartása ( korrupt, tolvaj és gyilkos ) mennyi idiótát tud maga mögé állítani. Orbán önmagában egy korlátolt agyu, valakivel állandóan harcban álló ( vélt, kitalált ellenség ) tehetségtelen ember. Lehet, hogy pont ez szimpatikus a választóinak? Egyik politikai erő sem jobb a többinél, na de Orbán??

Nála még Gyurcsány is jobb volt, pedig...na ugye. Kádárról már ne is beszéljünk, mert klasszis különbség van Kádár javára Orbánnal szemben, pedig...na ugye! Ő sem volt egy angyal és mégis.

desw 2018.03.11. 19:05:30

@ossi.blog.hu:

"Ha a vállalkozások is csak kínlódnak, nem hogy munkaerőt vegyenek fel, akkor az államnak kéne átgondolnia, hogy milyen törvényi környezetet biztosít, és tud-e változtatni."

Ördögi kör ez, és itt fogunk körbe-körbe karikába menni.

Azért döglődnek -- sok egyébb ok mellett -- a vállakozások, mert kibaszott sok az adó és a bürökrcia, és azért sok az adó, mert túl sok az állami csecsről élő polgár. Adócsökkentéshez ELŐBB kiadáscsökkentés kellene

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:24:43

@desw: "Nekem sosem ment ilyen jól, mint most,"
Hát, ahhoz gratulálni tudok. Mármint tényleg, és komolyan, és őszintén. Ez nem kritikai észrevétel.
Errefelé azért jó párat tudok, aki összehozott valamit, aztán megkívánták, és már nem csinálja. Aki meg megszerezte, hülye hozzá. Lehet, hogy nem egy turkálós boltot fojtanak meg, de van, amit igen. Még egy nyomorult iskolában is. Hogy az iskola kitalál valami spéci tagozatot, hogy vonzóbb legyen, kitalpalja, leadja a teljes tervet, részteletesen kidolgozva tanmenetig lebontva, aztán nem szavazza meg az önkormányzat, viszont ahol haver az igazgató, ott meg milyen meglepő, rögtön el is indítják az új tagozatot. (Oké, klik előtt volt, azóta nem tudom, hogy az ilyenek hogyan működnek.)
De mindegy is, hogy 100-ból "csak" 20-at érint, a többséget nem, az is rohadt sok.

A konkurens pártok problémája alatt azt értem, hogy az előző választási rendszerben, lehetőség volt pártszövetségeket létrehozni érdek alapján. A mostani rendszer annyira a fidesz felé lejt, hogy csak kényszer szövetségeket lehet létrehozni, és olyanoknak kéne összefogni, akiknek az együttműködés halálra van ítélve. És nem pusztán a választási törvény lejt, hanem az összes körítés, a hirdetési felületektől kezdve. Pártot működtetni nem kis pénz, ebben talán megegyezhetünk. A fidesz meg közpénzt is tud erre fordítani. Ebből, bármely, nem szélsőséges pártnak kitőrni, esélytelen. De még nekik is rohadt sok pénz kell. Ördögi kör. Már rég túlvagyunk azon, hogy ha nem életképes, akkor eltűnik a süllyesztőben, és csá.

"Mintha épp a széljobb került volna hatalomra, nem? "
Például. De 32%-al nyertek. Az kicsit messze van az össznépi egyetértéstől. Mivel demokrácia, aki meg nem ért egyet a kormánnyal, az megtalálja a módját, hogy ezt kifejezze. Aztán ha nem jött be nekik, majd legközelebb más nyer. Ez, így normális.

desw 2018.03.11. 19:27:14

@Leadfoil:

Sajnos a politikusnak nem jónak kell lennie hanem népszerűnek. (az persze más kérdés, hogy kinek mi lenne a "jó" is)

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:30:47

@desw: Nézd, most éppen azzal küzd egy csomó munkáltató, hogy embert nem tudnak felvenni. Itt lehetne a kedvező alkalom a leépítésre... Ehelyett a korábban elterelt nyugdíjasokat próbálják visszaterelni a munkaerőpiacra. :D
És akkor beugrik, hogy 2002 után, közszférában voltak pozíciók, ahol két embert kellett alkalmazni: egynek olyan volt a szerződése, hogy olcsóbb volt megvárni, hogy lejár, mint kirúgni, a másik meg ahhoz kellett, hogy valaki dolgozzon is. :) Van egy tippem, hogy a közszféra most is azért lett felduzzasztva, mert kell a hely a lojális embereknek...

felső határ nincs 2018.03.11. 19:35:12

@ossi.blog.hu: akkor neked a kommunizmus való

ugyanisa világ minden választási kampányába n ugyan ez van, vagy kimaradt mondjuk az utsó amerikai neked?

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:36:02

@Leadfoil: Az utóbbi években kicsit többet foglalkoztam azzal a témával, hogy hogyan működnek a konteók. Mármint az echte konteók (ufók, mérgezik a fogkrémet, meg ilyenek). Kik hajlamosak rá, hogyan tud embereket beszippantani, hogyan terjednek, miért nehéz meggyőzni a hívőket. Szerintem ugyanazok a mechanizmusok működnek abban, hogy miért olyan népszerű a fidesz. Érdekes téma erről az oldalról is nézni...

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:37:11

@felső határ nincs: Melyik hozzászólásomra írtad, hogy "neked a kommunizmus való"?

desw 2018.03.11. 19:37:39

@ossi.blog.hu:

Vicces, de nekem szinte az összes ismerősömnek legalább egy picivel jobban megy most, mint korábban. És egyiknek sincs semmi köze az államhoz, csak pusztán a jobb (világ)gazdasági körülmények ill. az adócsökkentés miatt.

Az persze tény, hogy undorító módon játszanak át haveroknak üzletet, de erre mondhatom azt, hogy leszarom, mert nem dohányzom, sosem volt földem, most legalább kevesebb az adóm, . . . És közel sem biztos, hogy az ellenzék jobb lesz. Sőt, ugye az ellenzéki barmok kb egytől-egyig adót emelnének . . .

ossi.blog.hu 2018.03.11. 19:40:18

@felső határ nincs: Jah, hogy az ország mégis közös biznic, és normálisan olyan ország még nem tudott működni, ahol egy része erőből lenyomja a többit? Szerintem, ez pont a kommunizmus (vagy bármilyen diktatúra) ellentéte. De ha tudsz példát hozni, ami ezt cáfolja, akkor nyitott vagyok. :)

desw 2018.03.11. 19:46:09

@ossi.blog.hu:

"Jah, hogy az ország mégis közös biznic, és normálisan olyan ország még nem tudott működni, ahol egy része erőből lenyomja a többit?"

Welcome to Hungary! Most a 3 millió nyugger és egyéb here nyomja le és fojtja meg az adózókat és a fiatalokat!

Andy73 2018.03.11. 19:49:26

"Mert az mégis csak közös sarunk, hogy egymás után kétszer is megválasztották őket (mindazzal együtt, ami ehhez kellett), pedig már az első négy évük óta tudtuk, hogy csak a baj lesz velük, ha egyszer megint hatalomra kerülnek."

Nos, ez sokkal inkább illik a baloldali elkúrókra, akik 2002-2010 között a csőd szélére vitték az országot. De az sem közös sár volt, csak azoké, akik megválasztották őket, pedig már 2002-ben is sejteni lehett, hogy csak a bajt hozzák az országra, ahogy 40+4 évig tették már korábban is.
Az, hogy egy miniszter ilyenekt mond, csak egy vélemény a sok közül, aminek ráadásul valóságalapja is van. Egy osztrák lap felmérése szerint az osztrákok többsége is hasonlóan gondolkozik, már szerintük sem biztonságos város Bécs.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 20:02:49

@desw: Hát, ja. Ha csak ezt nézed.
Nekem pl. nem az adóval van bajom. Azzal van bajom, hogy fizetek, mint a katonatiszt, de ha bajom van, az állami rendszer az utolsó, amire gondolok. (Oké, én erre teszek is félre, tehát költök arra, hogy ne parázzak be, ha hirtelen egy százast ki kell pengetnem a saját egészségemre, az állami rendszer igénybevétele helyett.) Meg azzal van bajom, hogy már magánrendelésre is van, ahol heteket vagy akár hónapokat kell várni, mert annyian a magánt választják, hogy azt is túlterhelik.
Meg azzal van bajom, hogy állandóan kisegítjük a közlekedési vállalatokat, de ha A-ból B-be gyorsabban akarok eljutni, fel sem merül bennem, hogy ezeket használjam.
Azzal van bajom, hogy épül-szépül a város, de egy konkrét építésnél az eredeti tervező azt mondja, hogy amit megcsináltak, az a tizedéből kijött volna, közben meg olyanok nyernek, akik össz-vissz annyi értéket tudtak az egészhez tenni, hogy jókor voltak jó helyen.
Ha kitisztulna a rendszer, ha az,t amit az adómért ígérnek, meg is kapnám, anélkül, hogy saját zsebbe kéne nyúlni, hidd el, nem sírnék az adók miatt, vagy nem ennyire.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 20:18:01

@Andy73: Nem tudom, hogy megvan-e, de a negyven év alatt is voltak generációváltások, utána meg végképp, tehát egy 2002-es mszp-t, a korábbi diktatúra pártjának kizárólagos örökösének tekinteni nagyon-nagyon erős túlzás, amiből csak téves következtetéseket lehet levonni. Ha arra célzol, hogy aki akkor jól feküdt, az ezt hozta tovább a mostani rendszerbe, megtartva a befolyását, akkor meg ez még a fideszre is igaz.

Az meg, hogy nem volt közös sár.. Szal, talán rémlik, hogy pl. a gazdatüntetések elérték a céljukat. (Ez független attól, hogy hogyan is volt pontosan.) A vizitdíjas népszavazás elérte a célját. (Ez is független attól, hogy ki mit gondol róla.) És az mszp 2010-ben akkorát bukott, hogy úgy tűnt, hamarosan végleg le is húzhatják a rólót. Ezeket nem a Jézuska hozta.

desw 2018.03.11. 20:18:41

@ossi.blog.hu:

"Azzal van bajom, hogy fizetek, mint a katonatiszt, de ha bajom van, az állami rendszer az utolsó, amire gondolok."

Ja kérem, ezt hívják szolidarításnak!

Mondjuk így végképp nem értem, hogy miért nem Orbánékra szavazol? Ha jól sejtem, te is a jobban keresők közé tartozol, és az ellenzék adóemelést akar, amit így te meg fogsz szívni.

És ha azt hiszed, hogy a több adódból majd jobb lesz az eü, bkv, akármi, mert az ellenzék majd most aztán már végre megcsinálja, akkor még naív is vagy.

felső határ nincs 2018.03.11. 20:18:58

Na tegyük tisztába a dolgokat itten.

A retek kommunisták csődbe mentek a 80as években, aztán 1995ben aztán 2006ban. Csődbe ment az SZDSZ, egy csomó ember máig vár a pénzére. Csődbe ment a Népszabadság.

Ez Orbán ellenzéke, aki ezektől az oktatás, egészségügy, demokrácia, vagy akárminek a javítását várja, az vagy teljesen hülye vagy egy aljas ügynök.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 20:32:33

@desw: Nem. A szolidaritás az, ha azt gondolom, hogy legyen tb, meg állam által szervezett nyugdíjbiztosítás, értelmes munkanélküli rendszer, és hasonlók. Az, hogy ezekre nem számítok, és nem is számíthatok, nem szolidaritás, hanem az, hogy nagyon el van bafva. :)

Azért nem szavazok Orbánra, mert az adó mértéke pusztán egy eleme az egésznek. Nem végcélom a kevesebb adó. Ha az adómért cserébe elfogadhatónak tartom azt, amit az állam nyújt, akkor ki tudom matekozni, hogy vagy az állam szervezi meg, vagy fizetek egy magáncégnek, aki megteszi, de mindenhogyan ki kell fizetnem. Itthonra nem veszek CT-t, hogy hátha szükségem lesz rá, ugyebár. :)

Nem, sajnos, ilyen reményeim nincsenek, hogy Orbán nélkül jobb lesz. Annyit gondolok, hogy Orbán nélkül van esély, hogy jobb legyen, mert úgy ítélem meg, hogy vele biztos nem. Én nem szeretnék tovább olyan országban élni, ahol a kardinális kérdések az alapján dőlnének el, hogy előző héten kivel rúgott be. (Lsd Parragh László és az oktatáspolitika)

ossi.blog.hu 2018.03.11. 20:35:59

@felső határ nincs: "A retek kommunisták csődbe mentek a 80as években, aztán 1995ben aztán 2006ban. Csődbe ment az SZDSZ, egy csomó ember máig vár a pénzére. Csődbe ment a Népszabadság."
Huh. Ez így olyan szintű leegyszerűsítés, hogy csak egy tanács: ha tényleg így gondolkodsz, abból szinte borítékolható a téves következtetés.

felső határ nincs 2018.03.11. 20:43:23

@ossi.blog.hu:

Nem bonyolult ez egyáltalán.

Az utsó ballib miniszterelnök közvetlenül, a felesége családján keresztül volt és máig haszonélvezője a kommunista diktatúrának.

Kicsi az esély Orbán leváltására, de feriék nélkül elképzelhetetlen. Ezt mindenki tudja, így aki Orbán ellen szavaz tudatos hazaáruló semmilyen nemzeti tragédiából nem tanuló patkány.

Orbánék annyit lopnak tőlem, amennyit bírnak, ha az én adóm kevesebb és mégsem csődbe megy az ország, hanem egyre jobb minden, akkor itt valaki hazudik, és az nem Orbán.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 20:56:35

@felső határ nincs: Épp ezt mondtam. Ha arra gondolsz, hogy az előző rendszerből megmaradtak azok, akik jókor voltak, jó helyen, és ennek köszönhetően megtartották a befolyásukat, akkor ez a fideszre is igaz. Azon vitatkozni, hogy melyik kutya csóválja szebben a farkát, teljesen felesleges.

"Ezt mindenki tudja, így aki Orbán ellen szavaz tudatos hazaáruló semmilyen nemzeti tragédiából nem tanuló patkány."
Na, ez az, amit nagyon nem kéne mondani. Ez a talponálló szintje, 8 sör, meg 5 feles után. Értelmes beszélgetésben teljesen elfogadhatatlan, hogy valaki ilyen kijelentést tegyen.

A jobbat nem érzem, ne haragudj. Én pont azt látom, hogy sok minden romlott. Pénzben és agyban is sokba került nekünk az elmúlt 8 év, és nem érte meg.

felső határ nincs 2018.03.11. 20:59:18

@ossi.blog.hu: "Ha arra gondolsz, hogy az előző rendszerből megmaradtak azok, akik jókor voltak, jó helyen, és ennek köszönhetően megtartották a befolyásukat, akkor ez a fideszre is igaz. "

Már mitől lenne igaz a fideszre?

Orbán volt, aki benősült egy őskomcsi pártfunkci családba, akik még az egyetemi vizsgáit is megvették, majd hozzásegítették egy nem jelentéktelen vagyonkához?

Vagy Orbánt inkább a rendőrök basztatták a 80as években?

Te szándékosan hazudsz vagy hülye vagy?

desw 2018.03.11. 21:06:00

@ossi.blog.hu:

Ezt csak szolidarításnak hívják balosék, pedig erre már rég a vérszívás a jó szó.

Miért működne egy olyan szolgáltatás (eü), amiért érdemben kb 2 millió ember fizet és 10+ millió használja?

Hiába fizetnél több adót ellenzéki kormány esetén, mert azt egyből eltapsolnák + nyugdíjra, minimálbéresék adójóváírására, . . . lófaszt sem kapnál, és kevesebb is maradna.

És az ellenzéknek sincs hihető programja, mert számomra a holnaptól minden jobb lesz ha ők jönnek, nem az.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 21:56:04

@felső határ nincs: Orbán apja tagja volt az mszmp-nek, és azért még akkor is az volt, hogy fel kellett valamit mutatni, hogy a fiad külföldre mehessen tanulni. Szintén kellettek a kapcsolatok, hogy olyan gyorsan, akkora vagyonra tegyen szert, mint sikerült. Ez máshogy nem nagyon ment.
A basztatták azért viszonylagos. Azért kerültek ki olyan anyagok, amik azt feltételezik, hogy védve volt már az átkos rendszerben is.

"Te szándékosan hazudsz vagy hülye vagy? "
Ilyeneket lehetne mellőzni? Annyira méltatlan egy beszélgetéshez.. Köszi.

Willkommenskultur 2018.03.11. 22:07:13

"Azért kerültek ki olyan anyagok, amik azt feltételezik, hogy védve volt már az átkos rendszerben is."

Ja, gondolom ez lehet az atombomba ait Ferenc testvér a szakdogája mellett rejteget.

Neked megvan?

ossi.blog.hu 2018.03.11. 22:15:02

@desw: Várj.. ha hibák vannak a rendszerben, az nem feltétlenül a konstrukció sara. Ebben gondolom, megegyezhetünk. A társadalmi szolidaritást nem kell kukába dobni csak azért, mert ezer meg egy okból nem jól működik. Vannak dolgok, amiket meg is lehet javítani, meg sajnos, olyanok is, hogy el kell fogadni, hogy hozott anyagból dolgozunk.

Engem a minimálbéresek adójóváírása sem zavar, sőt. Na, az pont olyan, amivel egyetértek.

Az a gond, hogy szerintem kb a történelem bizonyította, hogy ha hagyod, hogy egy réteg lecsússzon, pláne, ha számszerűleg minél több embert jelent, az mindig visszaüt. Közhelyes, de valahogy mégis úgy működik, hogy a lecsúszott régetek tagjai többet szülnek, a gyerekeiknek továbbadják a saját (nem működő) mintáikat, és csak nő, és nő a probléma. A tartósan lecsúszott, reményvesztett rétegek mindig fogékonyabbak a demagógiára és a szélsőséges eszmékre. Ha gyereket szülnek, akit nem tudnak megfelelően iskoláztatni, vagy akár etetni, az annak az egész életére kihatással lesz, nagy számban közös probléma, és megint olyasmi, amit aztán közös költségből kell valahogy kezelni. Romlik a közbiztonság, rosszabbak az egészségügyi kilátásaik, mindig is hátrányban lesznek a szakmai képzések szempontjából, nehezebb magasabb értéket képviselő munkához juttatni őket, ezzel csökken az ország versenyképessége, kevesebb adót fognak fizetni, és kevesebb pénzük lesz költeni, ami meg el tudná tartani a kisvállalkozásokat, stb. Sokkal olcsóbb befektetni, és megelőzni.

"És az ellenzéknek sincs hihető programja"
2018-ban program? Az idei választás nem arról fog szólni, hogy ki a legalkalmasabb, vagy legszimpatikusabb, vagy mi a programja. A fidesznek sincs. 4 éve sem volt, meg 8 éve sem sok. Innen nézve bőven kvittek. Nekem is ez az első választás, hogy nem csak hogy nem néztem meg, hogy ki mit állított össze, hanem rá sem kerestem, hogy van-e valamijük egyáltalán.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 22:16:46

@Willkommenskultur: Netre kerültek ki. Nem tudom leellenőrizni, ezért fogalmaztam úgy, hogy kerültek ki és feltételezik. Az nem rémlik, hogy Orbán bárkit beperelt volna miatta, és pert nyert volna.

Willkommenskultur 2018.03.11. 22:31:18

@ossi.blog.hu: Baszki teljesen érthetetlen hogy Orbán nem perelt be senkit azért ami nem került ki!

Gondolom a 2034es választási kakidobálásra időzítik a kikerülést. Szerinted is?

Willkommenskultur 2018.03.11. 22:32:44

@ossi.blog.hu: Úgy érted a 444 lehozta magát megnevezni nem kívánó biztos forrásra hivatkozva?

Komoly. Orbán összekakálta magát gondolom.

ossi.blog.hu 2018.03.11. 22:38:02

@Willkommenskultur: Na, azt nem tudom, hogy a 444 lehozta-e. Nem rémlik, de meglehet.
Figyi.. kint van neten, több helyen. Ezek meg elég súlyos vádak (én az előbb kifejezetten finoman fogalmaztam azokhoz képest). Ha rólam hazudnak be ilyet, biztos nem hagyom annyiban.

Willkommenskultur 2018.03.11. 23:10:15

@ossi.blog.hu: Aki perel az komolyan veszi a zaklatót, nyilvánoságot ad neki. Ugyanezért nem érdeke Orbánnak minizterelnöki vitázni valakikkel akik sose lesznek miniszterelnökök, azaz akármit hazudhatnak.

Nem a vád komolysága érdekel, hanem a hitelessége. Be tudod linkelni az autentikus forrást?

Bár maga a tény, hogy az Index és a 444 nem ezen a témán pörög napi 24ben, így hetekkel a választás előtt, önmagában is felveti a kérdét hogy még a lipsik se hisznek a komolyan vehetőségében?

ossi.blog.hu 2018.03.11. 23:21:19

@Willkommenskultur: Orbánnak nem sok sikeres vitája volt, én inkább erre fognám, hogy miért nem akar vitázni. Normális országban, ha felmerül az igény, hogy a miniszterelnök vitázzon nyilvánosan, akkor fog vitázni, csak mert az olyan jól mutat. A diákokkal sem állt ki, pedig ha jó lenne vitában, tök jó pr fogás lehetett volna.

"Be tudod linkelni az autentikus forrást? "
Hát legyél nyomozó, és keress autentikust, ha másért nem, akkor azért, hogy be tudd bizonyítani, hogy nincs. Szóval, kikerült, szerintem feltételezhető, leírtam már, hogy leellenőrizni nem tudom, ezért így is kezelem, az meg sokat elárul, hogy Orbán nem foglalkozik vele. De Anikó asszony sem, pedig róla is szó van. Nyilvánosságot kapott, ha nekik ez jó, hogy csak így kering a neten...

Az újságírókat meg hagyjuk. Amikor egy-egy újságíró 2-3 újságnak ír, hogy meg tudjon élni, hol van pénz eltartani olyan újságírókat, akik hónapokat szánnak egy-egy témára? Nincs. Akik nekifeküdtek oknyomozásnak az utóbbi években, azok többnyire önerőből csinálták (saját pénz, vagy maguknak kutattak fel szponzorokat, vagy hobbiból csinálták), azt remélve, hogy majd el tudják adni. Itt az oknyomozás egyelőre halott ügy. Pedig hasznos lenne, meg igény lenne rá.

Willkommenskultur 2018.03.11. 23:27:43

@ossi.blog.hu: "Orbánnak nem sok sikeres vitája volt, én inkább erre fognám, hogy miért nem akar vitázni. Normális országban, ha felmerül az igény, hogy a miniszterelnök vitázzon nyilvánosan, akkor fog vitázni, csak mert az olyan jól mutat."

főleg ferivel volt informatív vitája, aki azt hazudott ami épp eszébe jutott

Ilyen vitákra mi szükség? Feri mondta a vitában hogy 1 éven belül csődbe viszem az országot, s 2 hónap múlva lebukok a nem csináltunk semmit nótával?

Mert nekem úgy rémlik, hogy a vitában mást hazudott.

desw 2018.03.12. 06:13:01

@ossi.blog.hu:

"A társadalmi szolidaritást nem kell kukába dobni csak azért, mert ezer meg egy okból nem jól működik. Vannak dolgok, amiket meg is lehet javítani, meg sajnos, olyanok is, hogy el kell fogadni, hogy hozott anyagból dolgozunk."

Ok, 30 évvel a rendszerváltás után engem már nem érdekel senkinek a maszlag dumája! Ha 30 év alatt nem lett jobb ebben a tekintetben, akkor tőlem összeomolhat a picsába az egész.

A szolidarítás ugyanis csak ökéntes lehet. Az nem szolidarítás, hogy az állam kvázi fegyverrel elvesz minden 100Ft-ból 70-et és szétosztogatja a herék között.

"Engem a minimálbéresek adójóváírása sem zavar, sőt. Na, az pont olyan, amivel egyetértek."

A minimálbéresek többsége zsebbe is kap pénzt, de ha ez téged nem zavar, akkor neked jobb lesz az ellenzék. Fizess csak több adót helyettük is.

"Az a gond, hogy szerintem kb a történelem bizonyította . . ."

A történelem azt bizonyította, hogy a gondoskodó állambácsi miatt egyre életképtelenebbek az álompolgárok. A többség striciként akar élni az állam által másoktól lerabolt pénzekből.

Orbán egy tolvaj geci, de legalább valamennyire elitista politikát folytat, azaz a középretegnek, azaz az országot eltartó rétegnek kedvez. Alanyi CSP helyett adókedvezmény, segély helyett közmunka, adóék csökkent elég sokat, . . .

"Romlik a közbiztonság, rosszabbak az egészségügyi kilátásaik . . ."

Hála az égnek! Legalább a nyugdíjrendszert nem fogják tovább fosztogatni!

"mindig is hátrányban lesznek a szakmai képzések szempontjából, nehezebb magasabb értéket képviselő munkához juttatni őket . . ."

Ki a fasz tiíltja meg nekik, hogy kocsmázás helyett tanuljanak?

"Sokkal olcsóbb befektetni, és megelőzni."

Hajrá, elvtárs! Fektess beléjük!

"Nekem is ez az első választás, hogy nem csak hogy nem néztem meg, hogy ki mit állított össze, hanem rá sem kerestem, hogy van-e valamijük egyáltalán. "

Gratulálok!

ossi.blog.hu 2018.03.12. 09:25:21

@desw: Az a benyomásom, hogy ezeket csak és kizárólag a hazai viszonyok között nézed, egy olyan országban, amit időtlen idők óta terhel a korrupció, meg a kontraszelekció, na meg jó ideje a gazdasági problémák is. És nem veszed figyelembe, hogy máshol ezek a dolgok működnek, ráadásul, egész jól, vagy éppen milyen problémákat szül, ahol meg nem működnek. Kicsit tágabban nézve, azért látszik, hogy nem a társadalmi szolidaritással van gond, sőt, az sikeres, hanem nálunk egyéb, sajátosan magyar problémák kapcsolódnak hozzá.

"Ki a fasz tiíltja meg nekik, hogy kocsmázás helyett tanuljanak?"
Tanult tehetetlenség, anyagi helyzet és a kognitív képességek kapcsolata, kárcsökkentés, társadalmi mobilitás és versenyképesség, predesztináció, meg hasonlók, gondolom, ezek ismerősek. Akkor is létezni fognak, ha fejen állsz. Ezekről a tudomány azért már elég sokat tud, 2018-ban azért normálisnak tartanám, hogy ne fűnyíró elven akarjunk problémákat megoldani, hanem használjuk azt a tudást, amit az emberiség eddig összeszedett.
Ha ezeket figyelembe vennéd, akkor nem kérdeznél olyat, hogy ki tiltja meg nekik, hogy kocsmázás helyett tanuljanak.

"Hajrá, elvtárs! Fektess beléjük!"
Önző módon, a saját jövőnkbe fektetünk.. Amibe nem fektetünk, pedig kéne, az a fejünkre fog dőlni. A struccpolitika, hogy de-akkor-is-leszarom, csak átmenetileg megoldás. Minden megoldásnak ára van, egyszerűen tudjuk, hogy befektetni és megelőzni problémákat hosszútávon mindig olcsóbb, mint kezelni akkor, amikor már megvan.

"Orbán egy tolvaj geci, de legalább valamennyire elitista politikát folytat"
És? Kitörölhetjük vele. Saját magamon tudom: az elmúlt tizen x évben, viszonylag egy kategóriában mozgott a fizetésem, vagy inkább nőtt. Ehhez képest tudom, hogy mennyiféle fért bele mondjuk 12 évvel ezelőtt, és mennyi most. Na, azon már nem látszik, hogy nőtt volna. Sőt.
Cserébe viszont, olyanok vannak a mostani kormány számláján, ami mellett nincs már jelentősége, hogy volt-e jó is, amit csináltak. Összképet tekintve, mínuszban vannak.

"Gratulálok! "
Hát, ilyen az élet. Mondom: a 2018-as választásnál kanyarban sincsenek olyan kérdések, hogy kinek mi a programja, vagy ki szimpatikus.

ossi.blog.hu 2018.03.12. 09:31:06

@Willkommenskultur: Orbánnak itt se, meg máshol sem volt sikeres vitája. Vitákra meg szükség van, főleg, hogy a miniszterelnök hajlandó legyen kiállni. Ha az én főnököm azt igényli, hogy jövő hét hétfőn prezentáljam, hogy mit csinálok, és válaszoljak a kérdésekre is, akkor nem fogom azt válaszolni, hogy de Géza is ott lesz, akit nem szeretek, úgyhogy semmi értelme. Nem egy atyaúristen, csak egy miniszterelnök.
Hogy Feri kimondta, nem lesz szebb, hogy más meg nem mondta ki, hogy hogyan működnek nálunk a dolgok, kormányoktól függetlenül. Csak más nem mondta ki.
Amúgy mondott mást is a vitában...

desw 2018.03.12. 10:31:28

@ossi.blog.hu:

"És nem veszed figyelembe, hogy máshol ezek a dolgok működnek, ráadásul, egész jól, "

Nemá??? Sorold már a példákat?

Nekem van egy érdekes:
www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway

:DDDDDDDDDD

Ennyit az önkéntes szolidarításról! Ja, amíg fegyvert tartanak a homlokodhoz, addig te sem fogsz ellenkezni.

Meg aztán mi tart vissza, hogy önkéntesen több adót fizess? Miért kell ehhez neked törvény és mások kényszerítése is?

Tudod, mindenki csak addig pofázik a szolidarításról, amíg ő a kedvezményezett! De mutass példát!

"Tanult tehetetlenség, anyagi helyzet és a kognitív képességek kapcsolata . . . "

A büdös életben nem fogsz tudni kihúzni embereket a kútból tutyi-mutyi PC módszerekkel. Rá kell kényszerítened őket arra, hogy saját magukból éljenek, ne másokból.

"Saját magamon tudom: az elmúlt tizen x évben, viszonylag egy kategóriában mozgott a fizetésem, vagy inkább nőtt. Ehhez képest tudom, hogy mennyiféle fért bele mondjuk 12 évvel ezelőtt, és mennyi most. Na, azon már nem látszik, hogy nőtt volna."

Ne aggódj, lesz ez még rosszabb is! Ez a "gyümölcse" az elmaradt valódi reformoknak! 30 éve csak a szarlapátolás folyik a problémák valódi megoldása helyett, és így egyre nagyobb szarban van az ország.

ossi.blog.hu 2018.03.12. 11:23:35

@desw:
"A büdös életben nem fogsz tudni kihúzni embereket a kútból tutyi-mutyi PC módszerekkel. Rá kell kényszerítened őket arra, hogy saját magukból éljenek, ne másokból."
A tudás alapú megoldások és a tutyi-mutyi PC módszerek között azért van egy kis különbség. Rákényszeríteni lehet ésszel is. Tényleg azt gondolom, hogy a tudást, amit az emberiség eddig felhalmozott, butaság lenne ignorálni.
Sajnos, olyan is van, akin már nem lehet segíteni (de a kárcsökkentés még mindig megéri), de azon még igen, hogy a gyerekeik ki tudjanak törni. Abba igen is megéri fektetni.

"Nemá??? Sorold már a példákat?"
Dánia, Finnország azért elég jó példa. Nem véletlenül beszélnek még kő gazdagok is egyre többet arról, hogy pl. USA-nak jót tenne a skandináv modell bevezetése. Nem véletlenül kutatják a szegények bankja, meg az alapjövedelem témáját. Állami beavatkozás nélkül a jellegéből adódóan a gazdagok csak gazdagabbak lesznek, a szegények meg csak szegényebbek. Oldják meg maguknak vagy dögöljenek meg, eddig jóra nem vezetett.

"Meg aztán mi tart vissza, hogy önkéntesen több adót fizess? Miért kell ehhez neked törvény és mások kényszerítése is?"
Magyarországon? Ezt komolyan kérdezed? :D Inkább olyan civilszervezetnek, akikről tudom, hogy arra használják, amire kapják.

"Ez a "gyümölcse" az elmaradt valódi reformoknak! 30 éve csak a szarlapátolás folyik a problémák valódi megoldása helyett, és így egyre nagyobb szarban van az ország. "
Ebben pont egyetértünk.
süti beállítások módosítása