2015. június 28. 09:24 - ossi.blog.hu

Biztos én vagyok hülye, azért nem értem...

A Questor károsultaknak jut 150 milliárd,
a bevándorlókat nevelő. tolmácsigényes plakátkampányra 330 millió,
a konzultációnak álcázott propagandára 1 milliárd,
Orbán várba költöztetésére 300 millió,
a közröhej tévére 80 milliárd,
L. Simon panziójához vezető út felújítására meg 800 millió, úgy, hogy az útfelújítás már az eredeti tervek szerint sem fog minőségi javulást hozni a környéken élők közlekedésében,
aztán még a dohánygyárak által ajánlott 90 milliárdos bevételi lehetőséget is kidobjuk az ablakon,
és ez nem is teljes lista, pusztán annyi, amennyit kisujjból hirtelen kiszoptam az elmúlt, rövid időszakból.

Aztán egy reggel arra ébredtünk, hogy az egészségügy és az oktatás problémái, az országot megfojtó korrupció, az államadósság, a fél-rabszolgatartó közmunkarendszer bevezetése, a földek elrablása, az egyre inkább döbbenetes mértéket öltő szegénység, a középosztály lecsúszása, PAKS2 (és sorolhatnám), már mind eltörpülnek amellett a végveszély mellett, amit most a menekültáradat jelent számunkra. És a magyar állam erre a hatalmas, az országot fenyegető probléma kezelésére előirányzott 481 millió forintot. (Még szerencse, hogy EU apu állja a cechet.)

Ismétlem: 231 milliárdot elköltünk faszságokra, 90 milliárdot kidobunk az ablakon, az állítólag legégetőbb problémánkra meg fejenként szánunk kemény 53 forintot, ami összesen 481 milliót tesz ki. Oké, építünk mellé még kerítést is nagyon sok pénzből, de akkor még mindig csak 22,481 milliárdnál tartunk.

Na már most.. természetesen nincs kétségem, hogy az én képességeimmel van a probléma, azért nem értem, de vagy nincs akkora baj menekült témában, vagy tényleg van, de a kormányunk nem kezeli kellően komolyan?

Azt, hogy milyen előrejelzések voltak eddig is a növekvő menekültáradatot illetően, én is tudtam, tehát a kormánynak pláne illett volna hivatalból tisztában lennie vele és felkészülni, nem? Ehhez képest a menekülttáborainkban most kétszer, háromszor több menekültet szállásolunk el, mint ahány főre ezeket tervezték, és még több embernek kéne hely. A kormány még mindig nem kérte fel azokat a civil szervezeteket, akik jellemzően humanitárius segítő munkát végeznek és erre most is készen állnának, hogy kapcsolódjanak be a helyzet kezelésébe, sőt, mi több, amikor az EU bekérdezi, hogy oké, de milyen segítséget kér Magyarország, akkor előbb időt kérnek kitalálni, mert hirtelen a kormány sem tudja megmondani pontosan, csak annyit tud, hogy jó lenne, ha az pénz lenne. (A kecske nem hülye, persze, hogy káposztát kér.)

Ha tényleg sikerült volna elterjeszteni azt a gyönyörű „keményen dolgozó kisember” elnevezést, amit a kormánypropaganda tervezett, akkor én, ma az lennék és rögtön kényszert éreznék, hogy átgondoljam, hogy mi történne velem a munkahelyemen hasonló helyzetben... Mármint amikor előre tudom, hogy nagyon nagy probléma közeleg, ami ráadásul az én kompetenciám, de ülök a babérjaimon, majd amikor itt van, bepánikolok és kapkodok, hogy ég a ház. De akkor sem tudom, hogy mi kéne a probléma kezeléséhez, csak beblöffölöm, hogy pénz.. pénz az mindenképp... Az sem lenne jobb, hogy ha kiderülne, hogy nem a baj hatalmas, csak én trükközök, hogy pénzhez jussak. Szerintem mindkét esetben úgy rúgnának ki kétlábbal, hogy még 30 év múlva is fekete listán lennék a cégnél, nehogy véletlenül visszavegyen valaki, aki már nem ismer...

 

És a nép... az istenadta nép, ahelyett, hogy feltenné az alapvető kérdéseket, amit egy tisztességes munkaadónak illene, veszi az adást, ráadásul meglepő gyorsasággal... Tegnap még az ápolónők és a kivándorlás miatt aggódott és ha megkérdezik tőle, hogy szerinte a menekültáradat kezelése fontossági sorrendben hányadik helyen áll, a 2415. helyezés fölé csak néhány fehér holló tette volna. Aztán eltelik két-három hét és ma már úgy félti a gyerekmekeit a menekültektől, mintha afro pornón és zs kategóriás filmeken kívül máshol még életében nem látott volna más kultúrkörből származó embert... (Legyünk őszinték, ma Magyarországon, néhány frekventáltabb területen kívül, egy átlag magyar simán le tudja élni az életét anélkül, hogy menekültet lásson, vagy ha lát, az is legfeljebb a szír háziorvosa, aki vagy 30 éve él az országban.)

Emberek, ahol a munkaadó ennyire hülye, az a cég halálra van ítélve...

question_mark.png

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ossiszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr547579570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2015.06.28. 16:40:18

Igazából a menekültproblémára nincs jó megoldás. Még ha aknazárat telepítünk is a határra, az EU-t így is, úgy is el fogják özönleni, és fel fogják számolni az európai civilizációt. Ez nem kérdés, Orbán kerítése legfeljebb lassíthat a folyamaton, de aki időt nyer, életet nyer.

A nyugati civilizáció (Kína, Oroszország, Kelet-Európa) és az eljövendő nyugati kalifátus határa valahol itt fog húzódni, nekünk az a fontos hogy végre a határ jobbik felén kössünk ki a következő pár száz évben. És persze kezdenünk kell valamit a Nyugat felől érkező európai menekültekkel is.

nu pagagyí 2015.06.28. 16:57:01

@midnight coder: Hát, ha a menekültproblémával úgysem tudunk mit kezdeni, akkor koncentráljunk a cigányok integrálására, hiszen e fontos feladatra hivatkozva vállalta kormányunk az EU-val való konfliktust a menekültügyben felmerülő közös feladatok szabotálása miatt.

Majd ébressz fel, ha sikerült a cigányok integrálása! Na jó, elismerem, nem teljesen jogos a szarkazmus, vannak már részeredmények. Farkas Flórián és csapata például már teljesen kulturáltan fosztogatja a közpénzt, így integráltnak mondhatók.

midnight coder 2015.06.28. 17:17:30

@nu pagagyí: Jó. Akkor most próbáld meg elképzelni, ha a cigányok ennyire eltérő kultúrával rendelkeznének. Nem beszélnek magyarul, nem tudnak írni-olvasni. És lenne belőlük vagy 2 millió az országban - a meglévő egymillió cigány mellett. Szerinted hogy alakulna kis hazánkban az életszínvonal ? Szerinted őket mennyire lehetne integrálni ? És szerinted ez mennyire befolyásolná a cigányok integrációját ?

Annyiban igaza van Orbánnak, hogy a cigányok is bevándorlók voltak. Őket sem sikerült igazán integrálni az elmúlt pár száz évben. Pedig mind a kulturális, mind a rassz szerinti, mind a vallási különbségek elhanyagolhatók voltak a mostani bevándorlókhoz képest.

Netuddki. 2015.06.28. 18:11:23

A blog nagyon jól összefoglalta a legégetőbb kérdéseket amit az orbán rezsimnek folyamatosan fel kellene tenni. Nem a zembereknek, hanem elsősorban a médiának.
Sajnos az évi 80 milliárd közpénzből finanszírozott "média" nemhogy feltenné ezeket a kérdéseket, inkább cinkos a regnáló rezsimmel. Igen, a mi pénzünkön.
A cinkosság annyira egyértelmű, hogy ha néha az úgynevezett ellenzék vendég náluk, akkor persze nem fukarkodnak az illető sarokba szorításával, szigorúan a fideszes propaganda felhasználásával.

Az ilyen lézerjani haverjának átjátszani bagóért a dohánybiznict meg bűncselekmény. Remélhetőleg a benne résztvevők ezért is el fogják nyerni méltó büntetésüket...

midnight coder 2015.06.28. 18:57:53

@bértrollbosszantó_kovi1970: A közmédia mindig is az aktuális kormány szócsöve volt. És mégis, valahogy soha, egyik kormánynak sem jutott az eszébe, hogy fel kellene számolni.

Egyébként igen, valóban foglalkozni kell(ene) egy rakás más fontos kérdéssel is. Pl. az oktatás terén valóban rengeteg az anomália, ahogy más területeken is. Az is kérdés hogy mi a búbánatnak kellett felépíteni egy rakás stadiont, meg általában a kormány sportbuzulását elég nehéz szimpátiával követni még jobboldali szavazóként is. Szintén elég nagy marhaság volt Pl. a vasárnapi boltbezárás.

De ettől a menekültkérdés nem lesz kevésbé fajsúlyos probléma. És bizony, itt a szocik alaposan mellényúltak, ráadásul nem elég hogy a nyakukig ér a szar amibe másztak, még lögybölik is. Lásd plakátragasztgatások. Ha szép csendben maradtak volna ebben az ügyben, vagy beálltak volna a FIDESZ mögé, akkor még jól is kijöhettek volna a dologból.

Ehhez képest a legrosszabbat tették amit csak tehettek - ékesen bizonyították, hogy bár Orbánék elég idióták, de még mindig messze kormányképesebbek mint a baloldal.

tobias2 2015.06.28. 19:41:01

คำทักทายจากประเทศไทยครับ

2015.06.28. 23:09:09

Látom az összes gerinctelen tolvaj megjelent itt is, akinek azért nem számít az ország megkárosítása, mert az ő imádottjai - fideszék - lopják szét jelenleg az országot.

Ennyi féreg embert, akik most előkerültek orbánék által, ezt a gané jellemtelen féreg csürhét, okádék.

pizo 2015.06.29. 06:34:07

A cégek is ilyen hülyék. Még a profitorientált nyugatiak is. Tapasztalat.

A gond az, hogy - tisztelet a kivételnek - a legtöbb helyen arra a pozícióra alkalmatlan emberek a vezetők. Így van ez a politikában is.

Ezért nem lesz előrelépés a világon sehol sem. Majd a következő nagy háború esetleg megoldja ezt a problémát, dolgoznak a kirobbantásán erősen.

Zoli

a kormány embere 2015.06.29. 06:49:16

Hát...Khm...Nos...igen.
A számok tükrében,igaza van a Szerzőnek.
A gecinek, a lopás zavartalanságának biztosítása a legfőbb megoldandó kérdés.És nyitott szemmel, jól láthatóan sikeres a válaszokban.
A recept egyszerű: :adj a gyökereknek elég szart !Amíg fényezik, nyugodtan kirabolhatod őket.

Netuddki. 2015.06.29. 07:39:40

@midnight coder: "A közmédia mindig is az aktuális kormány szócsöve volt."

Évi 80 milliárdért? Normális vagy bazmeg?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.06.29. 09:26:55

Gyerünk fideszbarmok,védeni a vezért!

ossi.blog.hu 2015.06.29. 10:34:19

@pizo: A cégek is hülyék, de ennyire talán nem, meg ők is el kell, hogy számoljanak a tulajok és/vagy a befektetők felé. Az, hogy egyébként rosszul mérik fel a probléma súlyát, vagy rossz döntést hoznak, esetleg rossz megoldást választanak, az nem ugyanaz, mint ül a babérjain és megvárja, amíg ég a ház. Szerintem.

Egyébként, nem tudom mennyire ment át, én itt egyáltalán nem a kormányra és a szerencsétlenkedésére gondoltam, mert az olyan, amilyen. Hanem magunkra, szavazókra... Nekünk kéne megkérdezni, hogy mi ez a fejetlenség és szervezetlenség itt, kérem szépen, ahelyett, hogy fél ország összepisili magát a menekültek gondolatától. Ez lenne a lényeg.

fifibá55 2015.06.29. 11:05:11

@ossi.blog.hu: A te írásod is arról szól lényegében, hogy a választópolgárokat kellene lecserélni, mert hogy nem úgy gondolkoznak, mint te (a felsorolt tényeken ugye nincs mit vitatni). A jelenleg általános és az IS további előretöréséig vélhetően fennálló demokratikus berendezkedésnek pedig pont ez az alapja, hogy a választási szavazatok határozzák meg a jövőbeli történéseket, és csak abban lehet bizakodni, hogy nemtetszés esetén a következő alkalommal másként szavaznak az emberek.
Lehülyézni másokat, mert szeretik a mákos tésztát, ami én utálok, nem elegáns. Ez a sokszínűség lényege.

ossi.blog.hu 2015.06.29. 11:21:56

@fifibá55: Mármint a józan paraszti ész magánügy: van, aki nem szereti és ezt illik tiszteletben tartani? Akkor tényleg én kérek elnézést...

A kormány kapkod, fejetlen és egymásnak is ellentmondó dolgokat tesz és mond? Igen.
Az, hogy ez egy mezei választót zavarjon és választ várjon a kérdéseire, pártpreferencia kérdése? Csak nem. Bízom benne, hogy itt azért még nem tartunk...

fifibá55 2015.06.29. 11:43:05

@ossi.blog.hu: _Szerintem_ illik tiszteletben tartani :)
A többi kérdésre: igen, nem, ki tudja? A címbeli kérdésre meg: nem vagy egyedül..

Alick 2015.06.29. 11:57:12

"koncentráljunk a cigányok integrálására"

Integráljuk őket a közel-keleti menekült férfiakkal együtt az Európai Idegenlégióba, ők lennének az ISIS-t megtámadó haderő gyalogsága, a "lándzsa hegye".
De csak a családosokat, akik a harcoló férfiakért cserébe megkapják a támogatást, dezertálás esetén pedig jól jönnének túsznak... :)

ossi.blog.hu 2015.06.29. 12:03:33

@fifibá55: Azt gondolom, hogy ha a sógorom annyira hülye, hogy belenyúl a betonkeverőbe, nem tartom tiszteletben, hogy ő máshogy gondolkodik.
Józan paraszti ésszel azt gondolnám, hogy ez az elv egy ország esetében is érvényes. Csak az a meglátásom, hogy sokan félreértik, hogy mi az, amit illik tiszteletben tartani és mi az, amit nem, akkor is, ha egyébként van, aki ezt személyes támadásnak veszi. És azt is gondolom, hogy ha leszoknánk a pártnevekről és a dolgokról csak és kizárólag pragmatikusan beszélnénk, a végén még egész jól szót is tudnánk érteni. A saját pártjukra szerelmes tekintettel tekintők úgy is megmaradnának, de a többség nem rajong pártért, csak normálisan akar élni.

Netuddki. 2015.06.29. 12:21:28

@ossi.blog.hu: Bízol? Miben? Abban, hogy az orbánék abbahagyják a lopkodást, vagy a fizetett fidesztrollok a fidesz propaganda terjesztését?
Itt már nyakig sárosak a fidesz vezérürüi, ha bukás lesz akkor nagy letartóztatások lesznek. Azért amit eddig megengedtek maguknak. Ezzel ők is tisztában vannak. Alapvető érdekük, hogy itt ne legyen (maffia) "kormány" leváltás. Az 1998-2002 -es ciklusukat megúszták mert ugyanolyan tolvajok jöttek utánuk, de ezt a 8 évet már nehéz lesz megúszni...

ossi.blog.hu 2015.06.29. 13:39:50

@bértrollbosszantó_kovi1970: Abban bízom, hogy ott még nem tartunk, hogy amikor a kormány inkompetens, azt nem illik bírálni, csak mert van aki, így szereti és inkább kútba ugrana és rántana magával másokat, csak nehogy egy rossz szót szóljanak az ő rajongásának tárgyára.
Sőt, nagyon szeretném, ha az emberek többsége számára alapvető dolgok nem vélemény kérdése lenne, amit "illene tiszteletben tartani".
Mert rokkant parkolóba állni jogosulatlanul, az nem vélemény.
Sikkasztani, zsebbe fizetni, visszacsorgatni nem vélemény.
Ha a kormány tényszerűen inkompetensen kezel egy helyzetet, az nem vélemény.
És sorolhatnám a témákat, ami nem vélemény.
süti beállítások módosítása